KULÜPLERİMİZ

Kültür ve Edebiyat Kulübünün amacı; okul gazetesinin ve çeşitli temalar etrafında panoların hazırlanması, derslerde verilen ürünlerin sergilenmesi, önemli gün ve haftalar için hazırlık yapılması, şiir dinletilerinin düzenlenmesi, şair ve yazarların öteki öğrencilerle buluşturulması gibi etkinliklerde öğrencilerin işbirliği içerisinde çalışmasını sağlamaktır. Ayrıca kulüp tarafından yeni yıl kutlama programı, okul tanıtım programı ve önemli gün ve haftalarda sahnelenecek çeşitli oyun ve piyesler hazırlanır. Bu doğrultuda okuma çalışmaları ve provalar yapılır. Bütün bunlar ışığında kulübün genel amacı; öğrencilere derslerde de kazandırılmaya çalışılan edebiyat okuryazarlığının gündelik hayattaki ürünlerini toplamak ve bunun yanı sıra öğrencilere birlikte çalışabilme, iş bölümü yapabilme ve sorumluluk alabilme becerisi kazandırmak olarak özetlenebilir.

İngilizce kulübü öğrencilere sınıf ortamının dışında çeşitli dil becerilerini geliştirme imkânı sunar. Özel Surp Haç Ermeni Lisesi İngilizce kulübü olarak biz de yıl boyu yaptığımız etkinlikler ve çalışmalar ile İngilizcenin bir ders değil hayat boyu sürecek bir yaşam becerisi olduğu bilincini öğrencilerimize edindirmeyi hedefliyoruz. İngilizce kulübümüzde öğrencilerimiz öğrendikleri İngilizceleriyle kendilerini ifade edebilme, topluluk karşısında rahat olma, sunum yapabilme ve yabancı dili konuşarak duygularını ve görüşlerini ifade edebilme yeteneklerini geliştirmek için çalışmalar yaparlar. Bu çalışmalar ile öğrencilerinkendi fikirlerini açık ve etkili bir şekilde ifade etmesini, özgüvenlerinin artmasını, topluluk önünde konuşma becerilerinin gelişmesini eleştirel düşünme yeteneklerini pekişmesini ve İngilizceyi her anlamda daha etkin ve özgüvenli bir şekilde kullanmalarını hedeflemekteyiza

Resim Kulübünün amacı öncelikle resme karşı yetenekli olan öğrencilerin çizim tekniklerini ve çizim kabiliyetlerini geliştirmektir.

Perspektif ,insan figürü,portre,obje,renk gibi konuların yanı sıra Güzel Sanatlar Fakültelerini hedeflemiş olan öğrenciler geçmiş yılların yetenek sınavlarında çıkan veya çıkabilecek sorular üzerinde çalıştırılır. 

Sanat Tarihinin önemli akımlarından örnekler gösterilip öğrencilerin sanat kültürü edinmeleri hedeflenmektedir.

Resim Kulübünün bir diğer amacı ise öğrencileri sergi etkinliklerine götürüp müze ve galeri gezme alışkanlığı edinmelerini sağlamaktır.

Bilim - Fen ve Teknoloji Kulübü, öğrencilere bilimsel düşünme becerisi kazandırmayı, araştırma ve keşif yapma tutkusunu aşılamayı hedefler. Kulübümüz, üyelerinin bilim ve fen alanlarında kendilerini geliştirmelerine olanak tanırken, merak, sorgulama ve deney yapma kültürünü teşvik eder. Eğitim süreçlerini eğlenceli ve öğretici etkinliklerle destekleyerek, bilimsel gelişmeleri takip etmeyi ve yeni bilgiye ulaşmayı öğrencilerimize öğretiriz. Kulübümüz, öğrencilerin bilimsel alandaki yetkinliklerini artırarak, onları geleceğin lider bilim insanları, araştırmacıları ve mühendisleri olmaya hazırlamayı vizyon edinmiştir.

Düşünme ,odaklanma ve dikkat toplayabilme yeteneğini eğlenerek gelişimini sağlayan öğrenci merkezli bir kulüptür.Kulübümüzde birçok strateji oyunları bulunmaktadır.Öğrenciler oyunları kendileri tercih eder ve oyunlarda farklı stratejiler geliştirirler. Düşünmeyi gerektiren şansa bağlı olmayan oyunlarımız sayesinde kulüp öğrencilerimiz kendilerini bir çok alanda geliştirebilmektedirler.Geliştirdikleri farklı disiplinlerin okuldaki akademik başarılarını desteklediklerini gözlemlemişlerdir.Kulübümüz her yıl Türk Zeka Vakfı nın yarışmalarına katılarak dönem içerisindeki kulüp faaliyetlerini tatlı bir rekabete dönüştürmektedir. Ulusal ya da Uluslararası matematik yarışmalarına katıldığımız öğrencilerimizle kulüpteki oyunlarımız sayesinde kazandığımız becerilerden  fazlasıyla faydalanıyoruz

Okulumuz müzik kulübü, müziğe ilgisi olan ve enstrüman çalan öğrencilerimizin performansa dayalı çalışmalarını desteklemek amacını taşımaktadır. Kulübümüz, çalışmalarını piyano, bateri, elektro gitar ve perküsyon aletleri gibi çeşitli enstrümanları barındıran müzik sınıfında gerçekleştirmektedir. Gerek solo, gerekse grup içerisinde müzik yapma becerisini barındıran etkinlikler vasıtasıyla öğrencilerimiz sahne deneyimi konusunda kendilerini geliştirmektedir.

Felsefe veya düşünce öğretimi kulübü ile gündelik hayatın anlamlandırılması, öğrencide merak duygusunun canlandırılması, hoşgörü ve nezaket içinde sorgulamanın ve eleştirinin öneminin anlaşılması hedeflenmiştir. Öğrencilerde felsefe, sosyoloji, psikoloji ve mantık gibi farklı düşünce sistemlerinden yararlanarak insan, evren kavramları hakkında öznel düşünceler üretmek kulübün en önemli amacıdır.

Fotoğrafçılık Kulübünde bakmak ve görmek arasındaki farkın kavranmasını sağlayarak; canlı ve cansız varlıkların da farklı gözle algılanabilirliğini ve var olan her güzelliğin öğrenciler tarafından keşfedilmesi amaçlanmaktadır.

Gezi, Tanıtma ve Turizm Kulübünün amacı; turizmin dünyada ve ülkemizdeki önemini vurgulayıp turistik değeri olan doğal ve tarihi unsurları öğrencilere tanıtmaktır. Öğrencilerle birlikte çeşitli gezi organizasyonları düzenlenerek ülkemizin doğal güzelliklerini keşfetmek amaçlanmaktadır.

Sivil Savunma Kulübü; karşılaşılabilecek doğal afet, saldırı ve toplumsal panik yaratabilecek başka olaylara karşı daima hazırlıklı olmak, çeşitli senaryolara göre plan yapmak, kişileri belirli görevlere atayarak acil durumlarda paniğin sebep olabileceği kayıp ve kazaları en aza indirerek söz konusu olayları atlatmayı amaçlar. Kulüpte bu gibi durumlar için temel eğitimler verilir, planlama yapılır ve kayıt altına alınır.

Satranç Kulübü

Gastronomi kulübü öğrencilerin sadece akademik değil aynı zamanda sosyal anlamda da kendilerini geliştirmeyi hedefleyen ve bu doğrultuda çalışmalar yürüyen bir kulüp. Kulüp saatleri içinde farklı pişirme teknikleri, farklı reçeteler hazırlama, mutfak - servis kuralları ve farklı mutfaklara ait yemekler ve yeme kültürleri vb. konularda öğrenciler ile uygulamalı ve teorik çalışmalar yapılmakta. 

Tiyatro Kulübü

Unutulmaya yüz tutmuş kadim Halk Danslarımızı tekrar hatırlamak ve hatırlatmak  , danslar (barlar) aracılığı ile öğrenciler arasında bir ekip bilinci ve ortak bir dil oluşturmak amacıyla başladığımız çalışmalarımıza, haftada iki ders boyunca büyük bir coşku ile devam ediyoruz. Beraber omuz omuza ; el ele vermenin ; birlik olmanın verdiği özgüvenin ne kadar değerli olduğunun farkındayız. Bireyselleşmenin ve akabinde bencilleşmenin tüketim alışkanlıklarıyla kaçınılmaz olduğu günümüzde , birlikte birşeyler üretmenin tadına varıp ,hayatta kalma mücadelesi vermiş atalarımızın duygularını ,bar aracılığı ile empati kurup, farklı zamanları ,farklı dertleri hissetmeye çalışıyoruz…..biliyoruz ki biz bir zincirin halkalarıyız ve en zayıf halkamız kadar güçlüyüz, zinciri kısaltma lüksümüz olmadığının bilinciyle tüm halkalarımızı güçlendirmeye çalışarak, dayanışma bilincimizi de geliştiriyoruz.

Eğitim kurumlarında çoğunlukla İngilizce olarak gerçekleştirilen MUN, Surp Haç Tıbrevank'ta HayMUN kulübünde Ermenice olarak gerçekleştirilmektedir. Kulübümüzde öğrencilerimizin her biri bir ülkeyi temsil etmektedir. Öğrencilerimiz temsil ettikleri ülkeler adına Birleşmiş Milletler'de ele alınan belirli sorunları araştırıp, bu sorunlara çözüm önerileri bulmaya çalışmakta ve sunumlar gerçekleştirmektedirler.

Mun Kulübü okulumuzdaki kulüplerden biridir. Lise öğrencileri için okul yaşamları boyunca kendilerini geliştirebilecekleri en prestijli akademik etkinliktir.

Birçoğu İngilizce olarak gerçekleşen Model United Nations; Birleşmiş Milletler; konferansları içerik olarak öğrencilerin ülke delegelerini canlandırdıkları konferanstır.
Mun konferansında öğrenciler dünyanın pek çok ülkesinden gelen lise veya üniversite öğrencisi ile etkileşimde olup kendileri için belirlenen ülkelerin birere delegesi olarak dünya meselelerini başka ulusların bakış açısıyla bakabilmeyi  ve farklı ülkelerin coğrafi, sosyal, ekonomik ve siyasi bakış açılarını anlama ve incelemeyi öğrenir.
 
Kulüp derslerindeki  araştırma ve hazırlıklar  sonrasında  katılım sağladığımız konferanslar öğrencilerimize büyük katkı sağlamıştır. Bu katkıları sıralayacak olursak:
Öncelikle, tüm süreçlerde İngilizce kullanımı zorunluluğu sebebiyle İngilizce dilini daha iyi anlama ve dil hakimiyetinde gelişim; bilimsel araştırma tekniklerini öğrenme ve bürokratik dili kullanma;  sahip olduğu ulusal bilgiler sayesinde özgüven geliştirme, yaptığı tartışmalardan deneyim ve öğrenme ile ayrıldığı için kendi kendine karar verme yetisi ve liderlik özellikleri geliştirme, başkaları ile uyum içinde yaşamayı öğrenme ve empati geliştirme gibi sayısız beceriyi aynı anda kazanır.
 
2023 yılından beri katıldığımız MUN konferanslardan başarı ödülleriyle dönüyor, her seferinde buna yenilerini ekliyoruz.